נשמח לעמוד לרשותכם ולהציע לכם את הניסיון והמקצועיות שלנו - לקבלת הצעת מחיר ו/או לפרטים נוספים

מחסומים להגנה מנפילה לפיר מעליות בעת הרכבתן – כל המידע לקבלנים רשומים

כאשר באתרי בנייה מגיעים לשלב בניית המעלית, הפועלים חושפים את עצמם לנפילה מגובה. מדובר על פיר עצום בגובהו, ללא כל הגנה,
שבתוכו הפועלים נדרשים למתוח כבלים, להעביר סטלבנד (חוט מתכתי לבדיקה לפני חציבת חשמל), ואף להשלים עבודות חציבה לא גמורות.
כאשר עובדים על פיר בגובה כזה, חשוב מאד
להצטייד במחסומים הגנה על הקצה , על מנת שאם תיעשה טעות שעלולה לגרום לנפילה, יהיה מה שימנע אותה.

נמצאים בפרויקט חציבת מעלית? אבטחו אותו עם מחסומים לפיר מעלית
מחסומים לפיר מעלית

אמצעי למניעת נפילה

חשוב להדגיש ולומר כי מחסומים הם לא אמצעי בלימת נפילה, כמו כבלי סנפלינג שמאפשרים לעובדים שיוט. אלו אמצעים סטטיים, כמו מעקות בטיחות ולכן הם שייכים לקטגוריה של מניעה ולא בלימה. לכן, מאד חשוב להדריך את העובדים בהתאם לכל הכללים שאתם, כקבלנים רשומים, מכירים, כמו אין מעקה או מחסום בנמצא. המגע של העובדים במחסום אסור, והעבודה נעשית בסמוך אליו. המחסום הוא מוצא אחרון בהחלט, בו אם עובד עומד ליפול, יהיה מה שימנע זאת.

יתרונות המחסומים בשטח

המחסום מצויד בהגנת אנטי טיפוס שמונעת מגורמים שונים לטפס עליו ולערער את בטיחותם שלהם. בנוסף, הוא עשוי ממתכות כבדות המאפשרות את אחיזתו באופן מובהק בסמוך לפיר. הוא גם מוברג לקירות שמסביב לפיר על מנת להיות 100% סטטי. מחסומים מסוגים אלה מספקים לעובד הגובה הבלתי מוגן את כל היתרונות כשהוא עובד מול פיר מעליות.

הכנת העבודה על הפיר באמצעות מחסומים – צעד חובה נדרש

כפי שמכינים את מרפסות הבנייה וחזית הבניין באמצעות פיגומים, פירי מעליות יש לצייד במחסומים. זו אותה רמת חשיבות כמו של פיגום ובלעדיה העובדים חשופים לנפילה. מחסומים אלה מצוידים בכל התקנים למניעת נפילה, החל מחומרי הייצור מהם עשויים ועד לגובה תקני המאפשר לפועל לעבוד באין מפריע.

להצבה גם במקומות אחרים בהם קיים פוטנציאל גובה

מחסומים אלה מיועדים להצבה גם מול פירי חלונות שנחצבו בגובה, וכל כיוון אוויר אחר שמצוי שם. הם מיועדים למניעת נפילה מגובה ולכן חשוב להשתמש בהם בכל מקרה של חשיפת עובדים לנפילה הקטלנית. רק בדרך זו הבטיחות שלהם תהיה בראש סדר העדיפויות ומבלי לפגוע באיכות וברמה של העבודה שיש לבצע.

מידע נוסף בנושא גידור

גידור זמני

גידור שמני למגוון מטרות ואירועים

גדר רשת

גדר רשת איכותית ואביזרי גידור נוספים

גדר ניידת

גדר ניידת חזקה להתקנת גידור זמני

א.ל גדרות

א.ל גדרות

פתרונות הגידור הזמניים של חברת “א.ל פתרונות מודולוריים​” מבוססים על פטנט בטיחות ייעודי לאתרי בנייה והם מיועדים ליצירת אזורים מאובטחים במהלך עבודות הבנייה. מערכות אלו, נועדו לצמצם סיכונים תעסוקתיים הנלווים לעבודה באתרי הבנייה בכלל ולעבודה בגובה בפרט והם מאפשרים לכל אחד מהעוסקים במלאכת הבנייה ליהנות מסביבת עבודה מאובטחת ובטוחה יותר.

נגישות