נשמח לעמוד לרשותכם ולהציע לכם את הניסיון והמקצועיות שלנו - לקבלת הצעת מחיר ו/או לפרטים נוספים

מי אחראי על בטיחות באתרי בנייה?

ממונה בטיחות הוא בעל-הכשרה בקורס מטעם משרד העבודה והרווחה. עליו לדאוג לבטיחות באתר העבודה ולוודא שהנהלים נשמרים הן בכניסה לפרויקט והן במהלכו. כלומר, לא זו בלבד שעליו להכיר את הנהלים ולבדוק שהם עתידים להיות מיושמים, עליו להימצא באתר בכל שעות העבודה, לערוך ביקורות ולהורות למפרי הוראות הבטיחות לחזור לתלם.

גדר זמנית גדרות לתיחום אתר בנייה בטיחות
גדר הגנה

כיצד אחראי בטיחות ניגש לעבודה באתר בנייה?

כמו בכל משרה אחרת, המועמדות נעשית באמצעות התמודדות במכרז. על פי חוק, אחריותו של הקבלן המנהל את הפרויקט להעסיק אחראי בטיחות. חברת בנייה שלא מעסיקה אותו בזמן פרויקט בנייה עוברת על החוק וצפויה לעונשים העשויים להגיע עד כדי שלילת רישיון הקבלן של מנהל החברה.

מה נדרש מאחראי הבטיחות ליישם בפועל באתר?

על אחראי הבטיחות לוודא שהן הקבלן והן הפועלים יודעים מהן הוראות הבטיחות ולערוך ריענון בנושא. לאחר מכן, כשהעבודה נכנסת לשלבים מעשיים, עליו לוודא שכל עובד מקיים את ההוראות ויוצר עבור עצמו ועבור חבריו סביבת עבודה בטיחותית.

כיצד ניתן להבטיח בסבירות גבוהה את קיום נהלי הבטיחות?

באמצעות השכרת ציוד קבע נוסף לזה שמוכר לכם. בדרך כלל, הציוד הוא פיגומים ופריטי לבוש לפועלים – כגון רתמה וחגורה להיתלות בגובה רב. אנו ממליצים שלא להסתפק רק בפיגומים הפשוטים, אלא בנוסף אליהם להסדיר מעקות ומחסומים ייעודיים למטרות שונות: מעקות לגרמי מדרגות להברגה מהירה, מעקות להברגה בחזית חלונות ומרפסות ומחסומים לפירי מעליות. עזרים אלה אמנם מייקרים את עלות הפרויקט אבל צפויים לשדרג משמעותית את רמת הבטיחות שלכם.

כיצד מומלץ להסדיר עזרי בטיחות על הצד הכי כלכלי?

ההמלצה שלנו היא לשכיר את העזרים מחברת גידור אתרי בנייה מקצועית. כשאתם עושים זאת, אתם מבטיחים ציוד ברמה הגבוהה ביותר, בעל תקנים של האיחוד האירופי עם רף בטיחות מהטובים שישנם בתעשייה. השכרת הפריטים מורידה משמעותית את המחיר ביחס לרכישה. ניתן להתקשר עמנו ולקבל הצעת מחיר על פי ימי כמות ימי הבנייה הצפויה לכם. הפריטים שלנו קלים להתקנה ובתוך זמן קצר ממנה תוכלו להתחיל לעבוד. העובדים שלכם יחושו הרבה יותר בטוחים בסביבת עבודתם המשודרגת ואחראי הבטיחות שלכם יוכל להיות בטוח שהעובדים נמצאים במקום בטיחותי על פי התקנים הישראליים.

 

נגישות